Etappe Orthez – Sauveterre-de-béarn 23 km

Totaal stapdagen vanuit Hoegaarden: 70 – 1375 km.

We staan vandaag wat later op omdat we spullen willen terugsturen met de post. Gisteren had ik het zo moeilijk met wandelen omdat mijn rugzak te zwaar geladen is. Dus alle overbodige spullen eruit gesmeten. Mijn stoeltje, dat al snel 1 kg weegt, mijn topjes, short, overbodige medicatie, … mijn rugzak weegt nu bijna 3 kg minder. Wel even slikken en hopen dat ik niet teveel terug gestuurd heb!

Het wandelen gaat al een stuk beter met minder gewicht. Deze dag wandelen we ook grotendeels over asfalt en zorgt ervoor dat ik nog een paar blaren bij krijg. Het weer is een stuk koeler dan gisteren en er waait een aangedaan briesje. Ideaal wandelweer!

De etappe is wel weer wat zwaarder. We klimmen dikwijls om daarna weer af te dalen en weer eens naar boven te klimmen. Ideale training voor de Pyreneeën die er aan komen.

‘S middags krijgt A. het moeilijk en besluiten we om wat eerder te picknicken en te rusten. Op een wondermooi plaatsje.

A. Is al snel terug opgeknapt. Haar uithoudingsvermogen is bewonderingswaardig voor zo’n jong meisje. Het traject is niet te onderschatten hier, wandelen met een zware rugzak voelt al heel anders aan voor je voeten en spieren en dan nog eens dag na dag wandelen put je lichamelijk soms sterk uit.

Overal langs de weg en op gras perkjes, zijn er fruitbomen geplant voor de pelgrims. Zalig toch! Kan je zomaar een appel, pruim of peer van de boom plukken.

Aankomen in Sauveterre de Béarn is ongelofelijk. Mooie statige huizen, mooi pleintje, leuke sfeer! Ooit zijn we hier op vakantie geweest met ons gezin en vrienden. Leuk om terug deze herinneringen op te halen. Na een frisse pint dalen we af naar de camping om ons tentje weer op te zetten. Morgen zware etappe met veel km’s. Dus op tijd ons bedje in!


Een reactie op “Etappe Orthez – Sauveterre-de-béarn 23 km

Plaats een reactie