Dag 5 Saint-Priest-la-Feuille – Marsac

20 km gewandeld

Vandaag zijn we wakker geworden met natte tenten. Het begon ineens heel hard te regenen de voorbije nacht, maar gelukkig waren alle tenten water dicht. Gelukkig heeft onze kookploeg een grote tent waar wij droog konden ontbijten. Na het ontbijt reden wij naar onze stopplaats van gisteren en gingen wij weer op pad. De kookploeg heeft even met ons mee gewandeld omdat Patrick gisteren een leuk plekje gevonden had toen hij ons met de fiets tegemoet wilde komen. Het was een mini hutje waar wij spullen konden achterlaten die wij niet meer nodig hadden en die anderen misschien konden gebruiken of die in het hutje konden blijven als decoratie. Verder op onze tocht kwamen wij 2 kerken voorbij gewandeld, maar dit viel zwaar tegen. In de kerken hadden ze geen mooie stempels voor onze boekjes, maar er hebben wel enkele jongeren en Wendy een kaarsje gebrand voor bepaalde belangrijke personen. Toen we verder wandelde zijn we een kruis tegen gekomen met het Compostella teken, de schelp, en een medaillon er op. Hier heeft Wendy een mooie foto van getrokken😀. Onze middagpauze namen wij terug aan een groot meer. Onze kookploeg heeft ons daar opgewacht omdat we onze stokbroden vergeten waren op de camping. Dit was weer een heel mooi uitzicht tijdens ons eten en Rayna heeft er ook van genoten. Na onze pauze gingen we weer op pad. We hebben dan een tijdje op een drukke baan gewandeld wat niet zo fijn was, maar uiteindelijk ging onze route door het bos wat een heel mooi uitzicht opleverde. Toen we uit het bos kwamen, liepen we langs een klein asfalt padje. Toen we bijna aan het dorpje waren kwam Patrick ons terug tegemoet. In het dorpje aangekomen reden we met de auto naar de camping waar de kookploeg lekkere gebakken aardappelen, champignons in roomsaus, kip en iets veggie klaar maakte. Onze avond sloten we af met ons dagelijks rondje waar we iets positief en negatief over de dag delen met elkaar.

Oh ja bijna vergeten. Vandaag schrijft Quasimodo (aka A.) de blog want dit is de bijnaam die ik kreeg. Ik was te lui om mijn rugzak van mijn rug af te doen dus deed ik mijn trui over mijn rugzak aan waardoor ik dus op Quasimodo leek😀

Slaapwel!


Plaats een reactie